Vindem franciza sau recrutam un francizat ? that is the question!

Romanian English

La IMO tocmai finalizam conceptul de dezvoltare al  retelei de francize  Barrier.
Aici am intrat intr-o dilema  pe care nu am mai avut-o atat de pregnant pana acum.

Aveam solutia  clasica,  de a ne concentra sa vindem Franciza Barrier si cealalta mult  mai atipica de a ne  concentra sa recrutam francizati pentru franciza Barrier.

Exista evident  o diferenta mare   intre o filozofie a recrutarii si una a vanzarii.

Cum am ajuns la aceasta dilema:  Datorita  modului revolutionar  in care Barrier a dezvoltat o afacere consistenta incepand de acum  11 ani, iar inovativitatea   echipei nu se dezminte nici la momentul francizarii. In fond  Barrier  dezvolta o retea  de francizati  in Romania  si in Europa   care sa beneficieze de produsele fabricii de tamplarie

Un calcul simplu arata  ca  BARRIER  dupa ce a recrutat un nou francizat  face investitii comparabile cu acesta in dotarile pe care i le ofera , nu percepte taxa de franciza , ci doar o taxa de bunavointa. Avand in vedere ca daca la semnarea unui contract de franciza cel ce castiga este Francizorul   in cazul  nostru  Francizorul  pierde mai mult  daca  recruteaza un francizat slab.  Mai jos  discutam  dilema  VAND O FRANCIZA  vs  RECRUTEZ UN FRANCIZAT?

Filozofia vanzarii  unei francize

Francizorul vinde francize  tuturor candidatilor ce  demonstreaza  dorinta  si  capacitatea financiara  de  a cumpara  o franciza.

Francizorul  focuseaza pe a recruta o cantitate cat mai mare de francizati  tot asa cum  a recrutat in ultimii ani o cantitate mare de dealeri  – 300

Francizorul  tinde sa maximizeze cresterea acceptand candidati marginali   si  ne luand in calcul  riscurile aditionale.

Filozofia  recrutarii

Francizorul selecteaza numai candidatii  ce se potrivesc cu profilul francizatilor  de succes  gandit de el.

Francizorul focuseaza  daca sau nu candidatii sunt potriviti pentru   afacere  si pt  cultura  corporatista Barrier

Francizorul se focuseaza pe  francizati de calitate

Care din cele 2 filozofii este mai buna pentru Barrier ?

Ca sa raspundem acestei intrebari, trebuie sa ne gandim ca a fi  francizor  este o afacere diferita  pentru beneficiar  de afacerea curenta:  aceea de producator.  In franciza  francizorii  obtin venit,  in  general  din   doua sau mai multe din urmatoarele  metode:

  • Taxe de intrare in  franciza
  • Redevente –  taxe continue
  • Vanzari de produse
  • Taxe auxiliare (taxe tehnologice, taxe de marketing, taxe de transfer  etc.  )

In general  cand sunt intrebati care din aceste  fluxuri de venit  sunt mai importante  cei mai multi francizori  indica –  redeventele  iar altii   ca de pilda  Barrier,    se refera la vanzarea produsului.

In final toti francizorii sunt in acelasi business:  acela de a colecta  venit

Acum  daca ne gandim cine sunt   francizatii ce   ne  aduc  cele mai mari fluxuri de castig.  Nu sunt ei  francizatii de cel mai mare succes ?

Acum sa ne gandim:  Care dintre francizati  consuma cea mai mare cantitate din timpul, banii  si  energia francizorului.   Nu sunt ei oare  francizatii cei mai putin  performanti?

In final  tot    francizatii eficienti   sunt vaduviti de  timpul, banii si energia pe care francizorul ii cheltuie cu  francizatii neperformanti.

Francizatii de succes  platesc  cel mai mult,  consuma cel mai putin si valideaza cel mai bine conceptul.  Ei sunt nu numai cei ce aduc francizorului mai mult venit dar  sunt si ambasadorii marcii  Barrier.    Francizatii  slabi  platesc putin, consuma mult, si valideaza prost.

Sfaturi pe care le dam oricarui francizor  aflat in aceasta situatie speciala:

La urma urmei   Barrier si  candidatul de franciza  isi doresc acelasi lucru. Barrier isi doreste sa dezvolte  o comunitate de succes, responsabilitate personala, si relatii puternice  francizat- francizor.  Candidatii de franciza isi doresc  sa  se alature in astfel de companie.

Sumarizand,  poti vedea ca  “sa vindem o franciza”  este  o  abordarea diferita si distincta  de  “recrutarea  unui francizat”     Analizandu-le  si comparandu-le una cu cealalata   recrutarea de francizati   apare  a fi  cea mai buna  abordare  pentru a construi  o  organizatie  de franciza  pe termen lung si  pe baze sanatoase.

Urmand concluziile  articolului de mai sus,  ne permitem urmatoarele sfaturi :

Training

Educati  membrii departamentului  de  franciza  in tehnici  bune de  intervievare a potentialilor francizati.

Determinati care sunt abilitatile si  experienta ce pot fi transferate si spre afacerea Barrier.  Deasemeni aflati mai multe despre situatia financiara,  cheltuielile  lunare  ale familiei,   masura in care sotia/sotul il sprijina,  si cum  defineste el :  A castiga, a invinge.

Treceti de aparente si descoperiti ce vrea fiecare sa faca cu viata lui,  si cu cariera.

Dezvoltati  un profil solid al  francizatului de succes. Proiectati un proces prin care atat  dvs cat si candidatul  lucreaza impreuna pentru a determina  daca franciza e sau nu potrivita pentru el/ea

Pregatirea

Inaintea oricarei  conversatii cu  candidatul,  gandeste  in ce mod se pot potrivi atributele  afacerii  Barrier  cu nevoile, scopurile, experienta  si capitalul  candidatului.  Ajuta-l sa vada  daca o unitate Barrier este sau nu solutia corecta  pentru  viata pe care si-o doresc  ei si familiile lor.

Mergeti deadreptul spre tinta

Obisnuiti-va sa aveti conversatii autentice  si veritabile cu  candidatii  Barrier. Daca iti lasi jos garda  vei vedea ca si ei isi lasa jos  garda.  Daca ai vreo temere,  spune-o! . Vei  descoperi ca  si  el, daca are  vre-o temere   o va spune.

Repetand  concluzia din articol:

Sumarizand,  poti vedea ca  “sa vindem o franciza”  este  o  abordarea diferita si distincta  de  “recrutarea  unui francizat”

Analizandu-le  si comparandu-le una cu cealalata   recrutarea de francizati   apare  a fi  cea mai buna  abordare  pentru a construi  o  organizatie  de franciza  pe termen lung si  pe baze sanatoase.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Find Free Cell Phones at iFreeCellPhones.com. | Thanks to Palm Pre, Game Music and Get pregnant