Franciza- La doi pasi – doua sfaturi

Romanian English

la-doi-pasi

Un magazin de proximitate si cateva scenarii



In site-ul  365 .ro   gasim  un studiu interesant despre franciza La doi pasi   “Cât costă și cât câștigi cu o franciză de magazin de cartier”
Proiectiile financiare sunt interesante.
Franciza are  succes. Peste 1000 magazine infiintate. Dupa esecul  rasunator  al lui  MIC. ro-  marca Patriciu, care a falimentat multi intreprinzatori  noul lant  al retelei Metro pare mult mai solid.
Sfat pentru  potentialul francizat ?
De fapt cateva  observatii urmate de sfaturi :

Verificati daca preturile  dintr-un magazin existent se potrivesc  cu cele din cartierul  sau orasul  dvs.  Noi am vizitat  citeva  in  Bucuresti,  in zone  medii  – ca de pilda  Policlinica  Titan.  Este clar  ca preturile nu se potrivesc   cu  cele  de la  Gaesti …. de pilda   cum  ar dori  o potentiala francizata.

Din tabele  se vede  ca  Francizorul  percepe  o taxa  anuala  de franciza.  In mod normal   taxa  de franciza  se ia odata  iar  apoi poti pretinde eventual  redeventa.     Dar  francizele  initiate  de producatori sau  de  furnizori   nu percep  de regula  redeventa,  ci o  introduc  in pret.

Franciza pare bine pusa  la punct.  Ea este totusi  dupa un an  si  va mai trece ceva vreme  ca sa vedem evolutia.    Sfatul numarul  doi  e legat tot de preturi.   Il sfatuim pe potentialul  francizat  sa  verifice  in  contractul  care il va semna  cu  francizorul,   cum  se  vor stabili preturile in viitor  si  daca  exista o  marja  suficienta   intre pretul  francizorului la  raft  si pretul  pe care si-l  poate  permite  francizatul.   Daca  diferenta este prea  mica  sau daca  preturile sunt prea mari pentru zona ,  marfa  nu se vinde ,  iar  estimarile financiare nu se mai potrivesc.

In rest pare o  afacere bine condusa, cu  training  bine pus la punct

Din articolul

Proprietarul unui magazin La Doi Paşi: Aveam spaţiul şi am decis să îl folosesc. Iniţial voiam ceva mai simplu, dar am ajuns la această formulă. Vânzări de 4.700 € în prima lună
vedem  ca marja de profit  nu este foarte mare,  iar magazinul ,  aflat pe Calea Mosilor in zona in care chiriile sunt deosebit  de mari:  intre Obor si Eminescu  mizeaza  pe faptul  ca   francizatul este si proprietarul  spatiului.  Ori un astfel de spatiu   se inchiriaza cu  500-1000 euro/ luna.   Daca  nu ar  fi proprietar,   francizatul  nu stim  cum  s-ar  descurca.  Pe Mosilor magazinele se deschid  si se inchid  cu mare frecventa.  Nu poti conta doar pe  pensionarii care  nu pot  merge pana la  Mega Image  la intersectia cu   Eminescu.  Iar cei saraci  care  apeleaza la buticurile  cu  datoriile trecute in caiet   nu au acces  aici.    O  franciza  ce  are un public  target  , trebuie  analizata  daca  in noua locatie  va  avea acelasi target.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Find Free Cell Phones at iFreeCellPhones.com. | Thanks to Palm Pre, Game Music and Get pregnant