Brandingul personal o prioritate

Romanian English

persbranding

Dupa multi ani in care am ne-am ocupat de Branding Awareness la nivel corporativ, iata ca odata cu  aparitia social media si cu dezvoltarea internetului Personal Brandingul a devenit o preocupare foarte serioasa.

Notorietatea firmei sau notorietatea produsului sunt extrem de importante pentru noi dar in acelasi  timp decizia de cumparare a produsului/serviciului de catre client depinde in mod crucial de persoana cu care lucreaza.

Acest lucru este valabil pentru toti knowledge workers din activitatile din domeniul HR, consultanta de afaceri, avocatura, arhitectura, medicale precum si pentru factorii de decizie. Din acest motiv Brandingul Personal a trecut de mult de la a fi apanajul politicienilor, romancierilor, actorilor si devine o preocupare curenta pentru cei de mai sus. Brandingul personal ajuta nu numai marketarea persoanei  dar si firma pentru care lucreaza acum sau in viitor. Platformele sociale au usurat acest demers dar imaginea online a persoanei poate rapid sa aiba de suferit fara un management adecvat al acesteia. Iata mai jos citeva ginduri in acest sens.

Referintele personale si vanzarile
Atunci cand cineva cauta spre exemplu un avocat sau un contabil bun, prima directie de investigare este de a intreba cunoscutii sau colegii. Reflexul de a cere referinte de la ceilalti inainte de a lua o decizie a existat dintotdeauna.

Cum se manifesta aceasta etapa premergatoare contractarii si vanzarii in era Internetului? Ce rol are media sociala in decizia de  a cumpara sau angaja pe cineva? Ce s-a schimbat in urma aparitiei site-urilor de tip Facebook, Twitter, Linkedin sau a tehnologiilor de tip Blog? Afecteaza imaginea pe internet a unui angajat, imaginea de ansamblu a companiei in care lucreaza?

Daca in urma cu cativa ani decizia de cumparare depindea exclusiv de renumele unei firme iar decizia de angajare a unei persoane depindea de renumele firmelor la care aceasta a lucrat in trecut – astazi, cand datorita Internetului si mediei sociale informatiile despre o anumita persoana sunt la indemana oricui – informatii personale despre angajatii unei companii au devenint parte integranta a deciziei de vanzare in multe situatii.

Brand de Firma vs. Brand Personal
Brandul de Firma a scazut in importanta in deciziile de afaceri din ultimii ani, un procent important din decizia de a contracta fiind ocupat astazi de Brandul Personal al celor implicati efectiv in procesul de vanzare, de imaginea acestora si de renumele lor. Cumparatorii vor aprecia faptul ca cel care le vinde noua masina spre exemplu, are reputatia de profesionist in domeniu, sau daca persoana de la suport tehnic are o reputatie de specialist dedicat muncii sale.

Aceasta dorinta a clientilor, desi este la esenta naturala, gasindu-si corespondent in comunitatile mici unde fiecare se cunoaste cu fiecare – a capatat astazi valente globale datorita mediilor de comunicare bazate pe Internet, ajungandu-se la situatii similare, doar ca la nivelul satului global.

CE SPUNE INTERNETUL DESPRE NOI?
Pe Internet, in special in site-urile de media sociala se pot gasi informatii personale importante pentru cei care ar fi interesati sa afle profilul unei persoane. Daca persoana are o pozitie importanta intr-o companie, sau daca isi cauta de lucru, aceste informatii pot contribui in decizia angajatorului spre exemplu de a-l angaja sau nu.

Eu nu am cont pe Facebook si nu scriu pe blog!
Cu toate acestea, datorita prietenilor, gasim informatii si chiar fotografii pe Internet despre o persoana care nu si-a initiat o prezenta online – spre exemplu pentru ca pe Facebook, un prieten a identificat-o intr-o fotografie de grup si i-a plasat numele acolo.

Am blog, scriu cate ceva domeniul meu de activitate dar nu prea am timp…
Pentru un angajator, faptul ca desi incercati sa activati si pe internet prezentandu-va ca profesionist dar prezenta fiind sporadica – poate sa fie interpretat ca un semnal negativ despre tenacitatea dvs., despre organizarea personala sau referitor la dedicarea dvs..

Cele doua exemple frecvent intalnite in activitatea noastra de consultanta ne arata faptul ca atunci cand pentru o persoana conteaza imaginea si brandul construit online – este important ca aceasta sa aloce un minim de resurse in managementul informatiilor care ne construiesc profilul online.

Multitudinea de canale de comunicare din media sociala prin care isi poate cineva construi si intretine imaginea publica si prin care poate ajunge direct la clienti sau potentialii angajatori ridica o problema serioasa persoanelor de a caror renume si reputatie depinde succesul propriu dar si cel al companiei unde lucreaza.

Pe de o parte publicul doreste astfel de informatii si cauta sa se informeze inainte de a lua o decizie, pe de alta parte, miile de site-uri de media sociala – fiecare cu cate un profil de intretinut, cu instructiuni proprii de utilizare si cu secrete ce trebuiesc invatate si aplicate necesita timp si un program strict de construire si intretinere a imaginii.

Pentru a fi utila in promovarea personala, prezenta online a ajuns sa necesite o strategie de comunicare personala, un plan atent creat si aplicat de manifestare online si o evidenta clara a tuturor informatiilor publicate.

MEDIA SOCIALA – OPORTUNITATE SI RISC DE IMAGINE IN ACELASI TIMP
Site-urile de social media au adus la ordinea zilei contactul personal dintre profesionisti si clientii lor.

In prezent, clientii se asteapta ca atunci cand vor cauta pe internet spre exemplu informatii despre consultantul cu care lucreaza, sa il gaseasca oferind noutati si sfaturi practice prin blogul personal, sau raspunzad la intrebari concrete in forumuri, concomitent cu publicarea pe internet in site-uri de prestigiu a unor articole relevante in domeiu.

In acelasi timp, in special cand vorbim de o firma, clientii sau prospectivii clienti se asteapta in prezent sa poata vedea si latura umana a companiei, sa afle intamplari din viata firmei sau a angajatilor acesteia, sa perceapa firma ca pe un organism viu, cu problemele si reusitele sale, sa ia contact cu pulsul acesteia – totul in cautarea certitudinii ca respectiva firma este serioasa si este preocupata de clientii ei si de dezvoltare.

Astfel, un angajat care ofera in timpul liber sfaturi practice si asistenta clientilor firmei prin intermediul retelei Twitter va avea o contributie directa la consolidarea renumelui firmei – avand in acelasi timp si ocazia sa isi creeze si sa isi consolideze imaginea personala de profesionist dedicat muncii sale.

Este o situatie win-win atat pentru firma cat si pentru angajat – si este in prezent o cerinta din partea publicului. Managementul companiilor este in prezent fortat de aceasta noua realitate sa-i acorde atentia cuvenita in constructia politicii de comunicare a firmei.

Referintele personale si vanzarile

Atunci cand cineva cauta spre exemplu un avocat sau un contabil bun, prima directie de investigare este de a intreba cunoscutii sau colegii. Reflexul de a cere referinte de la ceilalti inainte de a lua o decizie a existat dintotdeauna.

Cum se manifesta aceasta etapa premergatoare contractarii si vanzarii in era Internetului? Ce rol are media sociala in decizia de a cumpara sau angaja pe cineva? Ce s-a schimbat in urma aparitiei site-urilor de tip Facebook, Twitter, Linkedin sau a tehnologiilor de tip Blog? Afecteaza imaginea pe internet a unui angajat, imaginea de ansamblu a companiei in care lucreaza?

Daca in urma cu cativa ani decizia de cumparare depindea exclusiv de renumele unei firme iar decizia de angajare a unei persoane depindea de renumele firmelor la care aceasta a lucrat in trecut – astazi, cand datorita Internetului si mediei sociale informatiile despre o anumita persoana sunt la indemana oricui – informatii personale despre angajatii unei companii au devenint parte integranta a deciziei de vanzare in multe situatii.

Brand de Firma vs. Brand Personal

Brandul de Firma a scazut in importanta in deciziile de afaceri din ultimii ani, un procent important din decizia de a contracta fiind ocupat astazi de Brandul Personal al celor implicati efectiv in procesul de vanzare, de imaginea acestora si de renumele lor. Cumparatorii vor aprecia faptul ca cel care le vinde noua masina spre exemplu, are reputatia de profesionist in domeniu, sau daca persoana de la suport tehnic are o reputatie de specialist dedicat muncii sale.

Aceasta dorinta a clientilor, desi este la esenta naturala, gasindu-si corespondent in comunitatile mici unde fiecare se cunoaste cu fiecare – a capatat astazi valente globale datorita mediilor de comunicare bazate pe Internet, ajungandu-se la situatii similare, doar ca la nivelul satului global.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Find Free Cell Phones at iFreeCellPhones.com. | Thanks to Palm Pre, Game Music and Get pregnant