Pozitionarea francizei sau a oricarui produs fie el si site

Romanian English

Am  invatat  ca  atunci cand sunt chemat de o firma  sau un intreprinzator  sa  ajut cu  “Pozitionarea”   de fapt  situatia este  dupa cum urmeaza :  Produsul e gata,  asteapta in depozit sa fie livrat, nu am vandut niciunul, ai vre-o idee cum sa procedam ?

Sau  am facut un site,  e gata  ne poti ajuta sa il promovam ?   Nu s-au gandit cand au contractat  site-ul  sa intrebe pe cei ce il fac, daca  garanteaza vreo  vizibilitate, vreo  optimizare in motoarele de cautare.   La fel ca si in primul caz in care  trebuiau sa se gandeasca de 2 ori daca  sa  execute produsele  asa cum le-au executat,    si in al doilea caz trebuiau sa se gandeasca la  promovarea  site-ului inainte  ca acesta sa fie  conceput si realizat.

E   frustrant sa vezi atiti proprietari de site-uri    carora  IT-istii le-au construit un avion frumos dar din beton,  venind la tie si rugandu-te  sa le faci  avionul din beton sa zboare.    Tot asa se intimpla si in cazul proiectarii oricarui  produs,  serviciu,  francize

PS

A aparut ieri  13 Aprilie,  in Jurnalul National   a  unui   articol  in versiunea  print    despre francizea.

IMO  Franchising Group  prin Eugen Driga a fost solicitat sa isi spuna parerea .  Articolul este  aici

 

 

Vindem franciza sau recrutam un francizat ? that is the question!

Romanian English

La IMO tocmai finalizam conceptul de dezvoltare al  retelei de francize  Barrier.
Aici am intrat intr-o dilema  pe care nu am mai avut-o atat de pregnant pana acum.

Aveam solutia  clasica,  de a ne concentra sa vindem Franciza Barrier si cealalta mult  mai atipica de a ne  concentra sa recrutam francizati pentru franciza Barrier.

Exista evident  o diferenta mare   intre o filozofie a recrutarii si una a vanzarii.

Cum am ajuns la aceasta dilema:  Datorita  modului revolutionar  in care Barrier a dezvoltat o afacere consistenta incepand de acum  11 ani, iar inovativitatea   echipei nu se dezminte nici la momentul francizarii. In fond  Barrier  dezvolta o retea  de francizati  in Romania  si in Europa   care sa beneficieze de produsele fabricii de tamplarie

Un calcul simplu arata  ca  BARRIER  dupa ce a recrutat un nou francizat  face investitii comparabile cu acesta in dotarile pe care i le ofera , nu percepte taxa de franciza , ci doar o taxa de bunavointa. Avand in vedere ca daca la semnarea unui contract de franciza cel ce castiga este Francizorul   in cazul  nostru  Francizorul  pierde mai mult  daca  recruteaza un francizat slab.  Mai jos  discutam  dilema  VAND O FRANCIZA  vs  RECRUTEZ UN FRANCIZAT?

Sa analizam cuvintele cheie ale concurentei

Romanian English

Este foarte util sa vezi  care sunt cuvintele  cheie pe care pune baza  concurentul tau.   Din ele intelegi  ce considera el  ca  vrea sa accentueze,  sa vanda  si chiar care sunt intentiile lui viitoare.

Daca combinatia ta de cuvinte  este  “pantofi mireasa pentru nunta ”  foloseste termenul “allintitle:nunta-pantofi-mireasa” in Google  care poate sa iti dea o estimare a concurentei,  functie de paginile pe care Google  ni le aduce.

Daca  nu analizezi un concurent anume, sa nu fi descurajat de numarul de site-uri care rezulta din cautare. Adevarata concurenta ti-o fac  cei  care se plaseaza mai bine  la continut, autoritate si oportunitate,  dupa cum gasesti explicatii   aici.

Foloseste    de la Google   keyword tool find si vei gasi cuvinte cheie  la un nivel ridicat de cautare precum si cele  medii . Analizeaza-le

Nu trebuie sa pui neaparat cuvintele pe care  concurenta din nisa  ta  le foloseste.  Gandeste-te  la  potentialii clienti   ai tai

Resurse externe

Analiza gratuita  a  cuvintelor cheie  ale concurentei: SEMRush.com, Spyfu.com, Niche Watch, Compete

Mai  multe despre   Analiza cuvintelor cheie ale concurentei    Competitor Keyword Analysis

Un film ajutator aici despre cum folosesti SEMRush pentru analiza concurentei

Electronic Doctor medalie de aur la Geneva

Romanian English

20140405_132748

Ultima Ora:  Martie  2014    Prima franciza romaneasca  cu medalie  de aur la Salonul de la Geneva

Francizarea realizata  de IMO  Group.  Detaliile francizei- aici

Franciza- La doi pasi – doua sfaturi

Romanian English

la-doi-pasi

Un magazin de proximitate si cateva scenarii



In site-ul  365 .ro   gasim  un studiu interesant despre franciza La doi pasi   “Cât costă și cât câștigi cu o franciză de magazin de cartier”
Proiectiile financiare sunt interesante.
Franciza are  succes. Peste 1000 magazine infiintate. Dupa esecul  rasunator  al lui  MIC. ro-  marca Patriciu, care a falimentat multi intreprinzatori  noul lant  al retelei Metro pare mult mai solid.
Sfat pentru  potentialul francizat ?
De fapt cateva  observatii urmate de sfaturi :

Verificati daca preturile  dintr-un magazin existent se potrivesc  cu cele din cartierul  sau orasul  dvs.  Noi am vizitat  citeva  in  Bucuresti,  in zone  medii  – ca de pilda  Policlinica  Titan.  Este clar  ca preturile nu se potrivesc   cu  cele  de la  Gaesti …. de pilda   cum  ar dori  o potentiala francizata.

Din tabele  se vede  ca  Francizorul  percepe  o taxa  anuala  de franciza.  In mod normal   taxa  de franciza  se ia odata  iar  apoi poti pretinde eventual  redeventa.     Dar  francizele  initiate  de producatori sau  de  furnizori   nu percep  de regula  redeventa,  ci o  introduc  in pret.

Franciza pare bine pusa  la punct.  Ea este totusi  dupa un an  si  va mai trece ceva vreme  ca sa vedem evolutia.    Sfatul numarul  doi  e legat tot de preturi.   Il sfatuim pe potentialul  francizat  sa  verifice  in  contractul  care il va semna  cu  francizorul,   cum  se  vor stabili preturile in viitor  si  daca  exista o  marja  suficienta   intre pretul  francizorului la  raft  si pretul  pe care si-l  poate  permite  francizatul.   Daca  diferenta este prea  mica  sau daca  preturile sunt prea mari pentru zona ,  marfa  nu se vinde ,  iar  estimarile financiare nu se mai potrivesc.

In rest pare o  afacere bine condusa, cu  training  bine pus la punct

Din articolul

Proprietarul unui magazin La Doi Paşi: Aveam spaţiul şi am decis să îl folosesc. Iniţial voiam ceva mai simplu, dar am ajuns la această formulă. Vânzări de 4.700 € în prima lună
vedem  ca marja de profit  nu este foarte mare,  iar magazinul ,  aflat pe Calea Mosilor in zona in care chiriile sunt deosebit  de mari:  intre Obor si Eminescu  mizeaza  pe faptul  ca   francizatul este si proprietarul  spatiului.  Ori un astfel de spatiu   se inchiriaza cu  500-1000 euro/ luna.   Daca  nu ar  fi proprietar,   francizatul  nu stim  cum  s-ar  descurca.  Pe Mosilor magazinele se deschid  si se inchid  cu mare frecventa.  Nu poti conta doar pe  pensionarii care  nu pot  merge pana la  Mega Image  la intersectia cu   Eminescu.  Iar cei saraci  care  apeleaza la buticurile  cu  datoriile trecute in caiet   nu au acces  aici.    O  franciza  ce  are un public  target  , trebuie  analizata  daca  in noua locatie  va  avea acelasi target.

Expozitia de francize si branding 2011

Romanian English

2

IFBE- International franchise and Branding Exchibition  s-a desfasurat intre 20-22 Mai.

Participarea a fost scazuta, depresiunea  economica  ne-a obisnuit cu asta in ultimii an. Mai ales in domeniile ce presupun investitii  expozitiile de profil  au o prezenta mai slaba fata de anii trecuti  .

Iata mai jos  participantii – francizori – din anul acesta:

Adore Chocolat- produse din ciocolata  ;
Cellulem Block -combaterea celulitei  ;
Century 21- Agentia imobiliara  ;
Coffee News- ziar de reclama distribuit la cafenele si cabinete stomatologice ;
Comptoir de Famille- Produse decorative si mobilier  de casa si gradina ; Flony- Servicii fotografii insertate in jocuri, cataloage etc    ;
Golden Pie- Patiserie ;
Gsbet- pariuri sportive ;
Eco Refill- Reincarcari cartuse imprimanta ;
Kool-Cleaning Spalare chimica a pardoselilor textile, ceramice si tavane   ;
Mr. Cap – Suedia: toaletarea automobilelor si a ambarcatiunilor;
Natur House -orioginar Spania : Produse naturiste  nutritie si dietetice ;
Nico Tyres – Distributie anvelope
Nomasvello – Servicii intretinere si fotoepilare definitiva ;
Publipan- publicitate pe ambalaje pentru piine  ;
OK Rules- manuale de business ;
Quasi Pronti- paste Italia ;
Sign-a-Rama – Servicii materiale publicitare  ;
Spalare in Parcare – Spalare aut0;
Sapient ; Fara informatii
Tiad ;
Sarah Pop -Importator Ustensile bucatarie

In site-ul fbb.ro  am pus prticipantii din anii trecuti de la Rofrancize si IFBE
Comparatiile sunt bune pentru a vedea cine a rezistat pe piata sau care sunt francizele care au renuntat sa participe la tirg dealungul anilor.

Brandingul personal o prioritate

Romanian English

persbranding

Dupa multi ani in care am ne-am ocupat de Branding Awareness la nivel corporativ, iata ca odata cu  aparitia social media si cu dezvoltarea internetului Personal Brandingul a devenit o preocupare foarte serioasa.

Notorietatea firmei sau notorietatea produsului sunt extrem de importante pentru noi dar in acelasi  timp decizia de cumparare a produsului/serviciului de catre client depinde in mod crucial de persoana cu care lucreaza.

Acest lucru este valabil pentru toti knowledge workers din activitatile din domeniul HR, consultanta de afaceri, avocatura, arhitectura, medicale precum si pentru factorii de decizie. Din acest motiv Brandingul Personal a trecut de mult de la a fi apanajul politicienilor, romancierilor, actorilor si devine o preocupare curenta pentru cei de mai sus. Brandingul personal ajuta nu numai marketarea persoanei  dar si firma pentru care lucreaza acum sau in viitor. Platformele sociale au usurat acest demers dar imaginea online a persoanei poate rapid sa aiba de suferit fara un management adecvat al acesteia. Iata mai jos citeva ginduri in acest sens.

Referintele personale si vanzarile
Atunci cand cineva cauta spre exemplu un avocat sau un contabil bun, prima directie de investigare este de a intreba cunoscutii sau colegii. Reflexul de a cere referinte de la ceilalti inainte de a lua o decizie a existat dintotdeauna.

Cum se manifesta aceasta etapa premergatoare contractarii si vanzarii in era Internetului? Ce rol are media sociala in decizia de  a cumpara sau angaja pe cineva? Ce s-a schimbat in urma aparitiei site-urilor de tip Facebook, Twitter, Linkedin sau a tehnologiilor de tip Blog? Afecteaza imaginea pe internet a unui angajat, imaginea de ansamblu a companiei in care lucreaza?

Daca in urma cu cativa ani decizia de cumparare depindea exclusiv de renumele unei firme iar decizia de angajare a unei persoane depindea de renumele firmelor la care aceasta a lucrat in trecut – astazi, cand datorita Internetului si mediei sociale informatiile despre o anumita persoana sunt la indemana oricui – informatii personale despre angajatii unei companii au devenint parte integranta a deciziei de vanzare in multe situatii.

Brand de Firma vs. Brand Personal
Brandul de Firma a scazut in importanta in deciziile de afaceri din ultimii ani, un procent important din decizia de a contracta fiind ocupat astazi de Brandul Personal al celor implicati efectiv in procesul de vanzare, de imaginea acestora si de renumele lor. Cumparatorii vor aprecia faptul ca cel care le vinde noua masina spre exemplu, are reputatia de profesionist in domeniu, sau daca persoana de la suport tehnic are o reputatie de specialist dedicat muncii sale.

Aceasta dorinta a clientilor, desi este la esenta naturala, gasindu-si corespondent in comunitatile mici unde fiecare se cunoaste cu fiecare – a capatat astazi valente globale datorita mediilor de comunicare bazate pe Internet, ajungandu-se la situatii similare, doar ca la nivelul satului global.

Arborele wiki si concurenta

Romanian English

wiki2

Sa supraveghezi  concurenta nu este foarte usor. Poti angaja  o firma sa o faca , dar costa bani multi si nu esti sigur ca firma este foarte familiarizata cu segmentul tau de piata. Mai mult decit atit ai nevoie sa updatezi datele deoarece datele vechi pot sa incurce mai mult decit lipsa datelor.

Sau construiesti un wiki  pe intranetul tau. Astfel datele sensibile sunt la tine in firma si nu pe www.  Wiki-ul  de acest fel este o creatie colectiva la care uneori poate contribui orice angajat.

Clientul nostru  AA  (acronimul nu este real)  ne-a cerut sa ii creem un wiki care sa contina pe cei 50-100  competitori directi !!!  Nu se poate sa fie atit de multi  am zis noi. Ba se poate a spus clientul. Hai sa vedem ! Hai sa vedem am raspuns. Si am pornit. Am creat intii o stuctura a ramurilor principale ale wiki-ului. Noi am pus  8.

Seminarul web – webinarul – ce este si ce vrea de la noi ?

Romanian English

webinar

Webinar (web-seminar) este un tip de conferinta via internet  din ce in ce mai folosit.
Spre deosebire de Webcast  care este unilateral: de la vorbitor spre audienta, fara ca audienta sa poata interactiona, webinar-ul este bilateral.
Participantii la webinar sunt asezati fiecare in fata computerului propriu si se conecteaza apasind pe un link pe care il primesc atunci cind sunt invitati.
Cel  ce conferentiaza poate folosi filme , slideshow-uri, tabla pe care deseneaza. El poate fi vazut, auzit iar deasemenea poate scrie intr-un sistem de chat.
Participantii la rindul lor   pot primi dreptul de a auzi, vedea, scrie , vorbi, sau apare video.
Se pot introduce sisteme de vot, sondaje, brainstormig , categorizari, sisteme de intrebari si raspunsuri.
Screen sharing- adica toata lumea vede pe monitoare ce opereaza conferentiarul pe calculatorul sau- este posibil deasemenea.
Evident participantii pot fi vizibili sau anonimi

Am inclus webinarul in  IMO Intranet system  inca de la inceputul crizei.
Ce legatura are cu criza ?
1 Este un instrument puternic de colectare de clienti noi pentru firmele de servicii: avocatura, contabilitate,  training,  pentru autorii de carti tehnice
2 Este un instrument  extrem de putin costisitor pentru cei ce au obligatia sa faca training: in special francizorii pentru francizatii lor din toata tara, sau pentru firmele ce au dealeri, sucursale, etc.  Stim cu totii ca esecul unei francize se datoraza in buna masura lipsa sprijinului permanent de training si knowhow pe care Francizorul trebuie sa il acorde francizatului.   Intranetul IMO tocmai asta face: suplineste  intilnirile costisitoare fata in fata ,  unul cu altul . Iar webinar-ul este unul din sculele utile
Evenimentele de acest tip se pot inregistra  si prezenta apoi altor persoane interesate, eventual vinde.
3  Cresti vinzarile – Aici e mai mult de vorbit. Ramine pe alta data

Noi, wiki si…. CIA

Romanian English

cia

Wiki – Wikipedia si Intellipedia

” Knowledge is not in our heads. It is between us” – Dave Weinberger

Clientul  YD dorea   pe platforma de Enterprise 2.0 creata de noi   un glosar de termeni pentru francizatii si distribuitorii sai . Avea de gind sa plateasca un avocat sa creeze acest glosar.

I-am zis: ia stai putin,  de ce sa dai bani pentru asta si sa te alegi cu ceva imperfect. Un glosar care acopera un fenomen destul de intins  ar trebui compus de o echipa multidisciplinara   pentru a prezenta nu  nu numai termenii juridici, dar si cei manageriali, economic-contabili, de marketing etc. Ori tu ai deja echipa asta: sunt stafful tau : cei de la depart amentul de vanzari,  contabilitate, marketing , managerii de departamente etc.  Ei pot face ceva mult mai bun, mai complet,  mai axat pe jobul lor de fiecare

Iata cum vom face – am continuat :  Creem un arbore wiki, in care oamenii din firma ta pot intra si completa si adauga orice termen le trece prin minte. Contabila va detalia termeni pentru care are tot timpul probleme cu francizatii, directorul de vanzari si fetele de la vanzari de asemenea. Acest arbore este construit dupa modul in care e construita Wikipedia.

Arborele wiki are avantajul ca oricine poate contribui la el, oricine poate modifica,  iar oricind se poate determina cine , ce  a facut  si evident  se poate  da inapoi, si alege o versiune anterioara, deoarece nimic nu se pierde. Este una din formele cele mai clare de  trasfer de la web 2.0  la Entreprise 2.0
Sumarizind intr-o structura de tip wiki ai urmatoarele avantaje:

  • Totdeauna este clar care e ultima versiune
  • Dupa orice modificare sunt trimise notificari
  • Hiperlink-uri la alte resurse
  • O singura sursa de informatii
  • Informatia poate fi accesata si gasita de altii
  • Usor de accesat si editat

Pentru cine nu stie CIA este una din primele organizatii care a implementat resursele E2.0. Una din cea mai remarcabile scule esta  Intellipedia o clona a Wikipediei realizata prin contributia agentilor CIA din toata lumea.

Aceasta enciclopedie are 3 parti – nesecreta, secreta si ultrasecreta.
Ulterior CIA a creat  un YouTube personal, un sistem de tagging, rss, minibloguri etc.
Proiectul a inceput prin selectarea  de acronime din toata lumea iar de aici totul a mers struna.  Acum un an avea 35.000 de useri iar  documentul avea 200.000 pagini.  Un articol aici

Powered by WordPress | Find Free Cell Phones at iFreeCellPhones.com. | Thanks to Palm Pre, Game Music and Get pregnant